"Oh mijn God, ik ben zo dood als een pier"

Op een 3-tal maanden tijd meer dan 120.000 volgers, maar intussen nog altijd zo dood als een pier. Toch is Skellie meer dan levend, als we haar Instagramaccount mogen geloven. Naar de fitness gaan, uit eten, naar Netflix kijken. Skellie is springlevend en het internetpubliek houdt van haar. Omdat ze, volgens diverse nieuwswebsites, op Instagram het leven leidt dat elk doorsneemeisje er leidt.

De vrouw achter Skellie is Dana Herlihey, een manager sociale media. "De creatie van de account "omgliterallydead" is heel toevallig tot stand gekomen. Begin oktober werd een plooibaar plastic skelet op ons kantoor afgeleverd. Een collega nam een kop en plakte die aan de hand van het skelet. Ik nam er een foto van en publiceerde die op mijn persoonlijke Instagramaccount", aldus de 39-jarige vrouw op Buzzfeed.

"Daarna bleef ik foto’s nemen en in een opwelling dacht ik dat het grappig zou zijn om het skelet een eigen account te geven. Ik dacht wel dat er ruimte zou zijn voor wat tijdelijke satire, dus heb ik het ook effectief gedaan. Wat volgde was een sneeuwbaleffect."

"Intussen neem ik Skellie mee op stap. Sommigen vragen me dan of ze een foto met haar mogen nemen. Anderen doen dan weer of ze haar niet zien."

Hier beneden een selectie van het drukke leven van Skellie:

lees ook