"Nieuwe zangeres van K3 mag moslimmeisje zijn"

Hans Bourlon van Studio 100 heeft er alle vertrouwen in dat de doorstart van K3 tot een goed einde zal komen. In "Terzake" blikte de CEO van Studio 100 vooruit op de toekomst van zijn bedrijf. "K3 is heel belangrijk voor onze omzet in de Benelux. Het afscheid van de huidige zangeressen bekijken we als bedrijf als een opportuniteit voor de toekomst", aldus Bourlon.

Hans Bourlon, de CEO van Studio 100, heeft in "Terzake" gemeld dat hij niet verwacht had dat het afscheid van Karen, Kristel en Josje van K3 zo een grote impact zou krijgen in de media.

"Het is een wonder dat er niets over het afscheid van de huidige zangeressen van K3 is uitgelekt. We hebben het afscheid maandenlang voorbereid, onder meer omdat er afspraken moesten gemaakt worden met zenders. Ik had niet verwacht dat het nieuws zo een grote impact zou hebben", aldus Bourlon.

"De meisjes van K3 zijn heel getalenteerd. Het is dan ook logisch dat ze veel aanbiedingen krijgen. Ze waren op het punt in hun leven gekomen dat ze uitkijken naar iets anders. Als bedrijf hebben we hun afscheid aangegrepen als een opportuniteit voor de toekomst", klinkt het.

"Moslimmeisje kan perfect zangeres van K3 zijn"

Studio 100 kondigde de voorbije week aan dat ze starten met de zoektocht naar drie nieuwe zangeressen voor K3, een blonde, een zwartharige en een rosse. "Dat is het concept. Het visuele aspect van de groep heeft iets iconisch", aldus Bourlon.

"Kleine kinderen uit moslimgezinnen bereiken we vandaag moeilijk. Dat is iets wat ons bezighoudt. Dertig procent van de kleine kinderen in Vlaanderen leven in moslimgezinnen. Ik sluit niet uit dat een van de nieuwe zangeressen van K3 een moslimmeisje is, maar eerst en vooral kijken we naar de talenten van de kandidaten."

K3 is heel belangrijk voor de activiteiten van Studio 100 in de Benelux. "De omzet van Studio 100 in de Benelux is goed voor ongeveer 65 miljoen euro. Werelwijd draaien we een omzet van ongeveer 180 miljoen euro."

Hans Bourlon is er fier op dat Studio 100 vandaag de dag nog steeds een Vlaams bedrijf in de creatieve industrie is. "We hebben onze onafhankelijkheid altijd hoog in het vaandel gedragen en we willen dat zo houden. Maar in de mediawereld mag je niets uitsluiten", besluit Bourlon.