Campagne Broederlijk Delen brengt 3,2 miljoen euro op

Het voorbije weekend heeft Broederlijk Delen zijn jaarlijkse vastencampagne afgesloten. Volgens een prognose op basis van de huidige resultaten zou de campagne 3,2 miljoen euro opbrengen.

De campagne "Marco is een boer en wil dat blijven" liep van 18 februari tot en met 5 april. De focus lag op het menswaardig leven van de lokale Peruviaanse boerenbevolking, wat door de grootschalige mijnbouw onmogelijk wordt gemaakt.

Directeur van Broederlijk Delen Lieve Herijgers bedankt de vrijwilligers en schenkers voor hun engagement. "Dankzij hen kan Broederlijk Delen zich blijven inzetten voor een duurzame wereld zonder ongelijkheid. Want er is genoeg voor iedereen. Meer delen en herverdelen is voor ons de oplossing, en investeren in de eigen plannen van de armste gemeenschappen in het Zuiden", zegt ze.

De vastencampagne zou dit jaar 3,2 miljoen euro opbrengen. Vorig jaar was de opbrengst 3,4 miljoen euro en in 2013 bracht de campagne ruim 3,5 miljoen euro op.