Nationa(a)l Store biedt Belgisch talent opnieuw een uitstalraam

Van 8 tot 17 mei zet de Nationa(a)l Expo Store voor de derde maal creatief Belgisch talent in de kijker. De pop-up locatie van dienst is de voormalige hoofdzetel van Vivaqua aan het justitiepaleis. Adil El Arbi is één van de ambassadeurs.

Met drietalige slagzinnen als "Eat goei bouffe", "Shake uw fesses" of "Ik love la mode", is Nationa(a)l beginnen werven voor een nieuw aanbod uit negen creatieve disciplines: beeldende kunst, design, cinema, mode, muziek, gastronomie, dans, publishing en digitale kunst. Het initiatief van Adeline d'Ursel en haar neef Alexandre Moens zag in 2012 het licht als Nationa(a)l Pop Up Store, met als bedoeling om Belgisch talent uit verschillende creatieve sectoren een uitstalraam te bieden.

Ook dit jaar laten in elke discipline één of verschillende gerenommeerde Belgische ambassadeurs hun licht schijnen op het opkomende talent. In de categorie cinema prijzen Bilall Fallah en slimste mens Adil El Arbi enkele veelbelovende regisseurs aan. Koert Vermeulen (ACT Light Design) selecteert in de categorie verlichting en Sang Hoon Degeimbre (Air du Temps) en Philippe Limbourg (Gault&Millau) laten iets lekkers bereiden door hun favoriete jonge chefs. Nationa(a)l Expo Store is elke dag van 11.30 uur tot 19 uur open. De toegangsprijs is 7 euro.