U zit vast op het toilet? Twitter is de sleutel op de deur

Een Britse man zal zich zijn laatste treinrit nog lang heugen. Terwijl hij op weg was van Londen naar Orpington, kwam hij vast te zitten in het toilet. Toen ook een kredietkaart geen soelaas bracht, richtte hij zich tot Twitter.

In zijn tweet naar treinmaatschappij Southeastern Rail maakte Stephen Staples zijn probleem wereldkundig. "Ik zit vast in het toilet", schreef hij in zijn bericht. Vervolgens ontspon zich een dialoog tussen de onfortuinlijke man en de vervoersmaatschappij.

Nadat hij voldoende informatie had gegeven, kon Southeastern Rail de treinbegeleider bereiken. Die man haastte zich naar het toilet, maar daar aangekomen kon hij hij alleen maar vaststellen dat Staples weer een vrij man was. 

Een meisje had het geroep van Staples gehoord en kon hem vervolgens bevrijden. Omdat het 's ochtends vroeg was en er bijzonder weinig mensen in de trein zaten, duurde het lang eer zijn smeekbede werd gehoord.

Eind goed, al goed dus voor de 38-jarige bedrijfsdirecteur. Op de vraag waarom hij Twitter inschakelde, antwoordde hij laconiek "dat hij altijd tweets ziet verschijnen van mensen die klagen over een treinvertraging. Dus dacht ik dat dit ook voor mij de grootste kans tot slagen was."

lees ook