Unilever ziet verkopen aantrekken

De Brits-Nederlandse multinational Unilever heeft in het derde kwartaal meer voedings- en verzorgingsmiddelen verkocht dan een jaar eerder, tegen hogere prijzen. Vooral de verkoop van ijsjes liep goed, terwijl de markten in China en Latijns-Amerika aantrokken. Dat meldt het moederbedrijf van merken als Ola, Dove, Axe en Lipton.

Unilever boekte vorig kwartaal een omzet van 13,4 miljard euro. Dat was ruim 9 procent meer dan een jaar eerder. Gecorrigeerd voor gunstige wisselkoerseffecten stegen de opbrengsten met 5,7 procent. Die zogeheten onderliggende groei kwam voor het grootste deel door de verkoop van meer goederen. Prijsverhogingen droegen 1,5 procent bij.

Unilever voorspelde eerder dat de omzet, zonder wisselkoerseffecten, dit jaar met 2 tot 4 procent zal groeien. Topman Paul Polman gaf aan dat de opbrengsten waarschijnlijk "aan de bovenkant" van die bandbreedte zullen uitkomen.