Kerstcommercial van warenhuisketen beroert Britten tot tranen

Commercials die voorafgaan aan de kerstperiode kennen veel succes bij de Britten. Zeker als deze een cocktail bevatten van humor, emotie en een mooie boodschap rond de gezelligste periode van het jaar. Dit jaar is het de reclamespot van warenhuisketen John Lewis, "Man on the moon" die er bovenuit steekt met ruim 6 miljoen kijkers tot nu toe.

Naar jaarlijkse gewoonte brengen verschillende bedrijven kunstwerkjes van reclamespots rond Kerstmis. De grootste aankopen gebeuren rond deze periode. De grote bedrijven gaan hier gretig op in door nieuwe reclamefilmpjes met een hoge emotiefactor die effect hebben.

Dit jaar is "Man on the Moon" van John Lewis de absolute topper. De commercial is vaak bekeken want het gaat om een eenvoudig verhaal dat velen beroert. Met hun slogan "Show someone they're loved this Christmas" benadrukken ze waar het om draait bij Kerst.

De commercial "Man on the moon", gaat over een klein meisje Lily. Zij ontdekt met haar telescoop een oude man die op de maan leeft. Ze heeft een sterke wil om zijn eenzaamheid te doorbreken en hem te laten weten dat er iemand aan hem denkt. Dit moedig meisje slaagt hier op een originele manier in.

John Lewis laat weten dat een deel van hun winst geschonken zal worden aan alleenstaande ouderen.

Dit is het reclamefilmpje dat Groot-Brittannië aan het huilen krijgt

Ook andere Britse bedrijven dompelen hun reclamespots onder in de kerstsfeer

Ook multinationals laten zich graag inspireren door de kerstperiode