"Merken Grolsch en Peroni in de etalage bij SABMiller"

SABMiller zet zijn merken Grolsch en Peroni in de etalage. Het bedrijf ziet zich tot de verkoop genoodzaakt om mededingingsbezwaren vanuit Brussel te voorkomen na de aangekondigde fusie met AB InBev. Dat schrijft de Britse krant The Sunday Times.

AB InBev, bekend van Budweiser en Stella Artois, bracht eerder deze maand formeel een bod van in totaal 100 miljard euro uit op SABMiller. Door die overname komen de twee grootste brouwers ter wereld onder een dak. Beide brouwerijgiganten moeten voor miljarden euro's aan eigen merken van de hand doen om van de concurrentiewaakhonden in alle betrokken landen toestemming te krijgen voor de fusie.

Volgens The Sunday Times bevinden Heineken, het Amerikaanse Molson Coors en de Ierse drankengroep C&C de zich onder de belangrijkste gegadigden om Grolsch en Peroni over te nemen.

SAB Miller bereikte ook al een akkoord met Molson Coors over hun Amerikaanse joint venture MillerCoors. De Canadees-Amerikaanse brouwer gaat SABMillers belang van bijna 60 procent overnemen. Hiermee is zowat 11 miljard euro gemoeid.

Woordvoerders van de betrokken bedrijven wensten niet te reageren in de krant.