"Ik ben de afgeslankte versie van de Kerstman"

"Waarom zouden we de Kerstman geen update geven?" Een winkelcentrum in Toronto, Canada, vond het antwoord op die vraag bij fotomodel Paul Mason. Men gaf hem een stijlvolle look die dankzij de witte baard nog wel aan de Kerstman doet denken, maar van de ronde "Ho Ho Ho"-buik en de door koude en jenever geteisterde rood gekleurde neus is nergens nog sprake. De make-over is alvast een succes en het internet geniet met volle teugen van deze "Fashion Santa".

Niet dat de meer traditionele Kerstman uit het winkelcentrum verbannen wordt. "Mijn focus richt zich meer tot de volwassenen", aldus Mason op nieuwswebsite Toronto Star.

"De baard is tegenwoordig hip. Zelf zag ik al snel de gelijkenis tussen mezelf met witte baard en de Kerstman. Dus dacht ik dat een of ander bedrijf wel zou willen spelen met het idee van een alternatieve Kerstman versus de meer traditionele."

Vorig jaar werd Mason in het winkelcentrum als nieuwe Kerstman geïntroduceerd, maar vooral dit jaar blijkt de interesse overweldigend. Opmerkingen op het internet als "Takes the internet by storm" zijn schering en inslag in nieuwsberichten. Dat "Fashion Santa" vooral goed ligt bij het vrouwelijke publiek, de belangrijkste klanten, is dan voor het centrum zelf mooi meegenomen.

"Als men me voor het eerst ziet, is men verrast, maar daarna vindt men het idee plezierig en speels. Bovendien breng ik de mensen niet alleen wat kerstvreugde, maar wie met mij een selfie neemt en die foto deelt op sociale media, doet via het winkelcentrum ook nog eens een donatie voor het goede doel."

"Eigenlijk verschil ik niet zoveel van de traditionele Kerstman. We willen mensen doen lachen en hen een goed gevoel geven gedurende de kerstperiode."

"Ik zeg vaak dat ik de jongere broer van de Kerstman ben. De afgeslankte versie", voegde hij er op CBC News nog aan toe.

lees ook