Brussels mediamerk Bruzz gaat woensdag van start

Het nieuwe Brusselse mediamerk Bruzz gaat morgen van start. Bruzz vervangt FM Brussel, TV Brussel, Brussel Deze Week, Agenda en brusselnieuws.be en is voortaan één merk op meerdere platformen.

"Met onze baseline '"You are the city" richt Bruzz zich tot iedereen die gebruik maakt van onze hoofdstad. We willen dé referentie zijn voor Brussel, onafhankelijk, betrokken en passioneel", zegt algemeen hoofdredacteur Jeroen Roppe.

Minder geld en minder mensen

Het nieuwe Brusselse mediamerk moet het met minder mensen en minder middelen doen. Dat wordt opgelost door voortaan efficiënter te werken vanuit één gecentraliseerde redactie die content aanbiedt voor alle platformen. Verder wil Bruzz ook uitgebreid samenwerken met het middenveld, zoals culturele organisaties in Brussel. De samenwerking met andere media zal ook intenser worden.

Bruzz zal zich vooral toespitsen op actua, uitgaan, debat en sport. "Digital first is daarbij belangrijk", zegt Roppe. "Alles moet snel en volledig online staan. En verder leveren we de content dan aan radio, tv, print en de sociale media."

De krant en het agenda-magazine blijven voorlopig apart bestaan. "We willen de komende maanden wel verder evolueren naar één stadsmagazine. Tegen januari 2017 komt er dan één krant met een uitneembare magazine", aldus Roppe.