Bruzz is feestelijk op gang getrapt

Het nieuwe Brusselse mediamerk, Bruzz, is feestelijk op gang getrapt in Tour & Taxis. Bruzz verzamelt FM Brussel, TV Brussel, brusselnieuws.be, Brussel Deze Week en Agenda onder één merk.
BELGA

De nieuwe merknaam Bruzz werd vandaag al de hele dag in gebruik genomen over de verschillende mediaplatformen heen. Vlaams minister voor Cultuur, Media, Jeugd en Brussel, Sven Gatz (Open VLD), Brussels minister Pascal Smet (PS) en voorzitter van de raad van bestuur van de Vlaams-Brussels Media, Marc Michils woonden de ceremonie bij.

"We vieren feest voor het nieuwe medium Bruzz dat vier sterke pijlers, radio, print, online en televisie, samenbrengt. Bruzz is meer dan een merk, het is nu één sterke redactie. Ik ben hier heel blij mee, want we hebben een Bruzz nodig dat niet enkel kritisch is, maar ook verbindingen maakt in Brussel. Tussen zowel de Nederlandstalige als de anderstalige mensen", aldus minister Gatz.

Na de woelige periode die de Vlaams-Brusselse media vorig jaar meemaakten is de nieuwe start nu officieel ingezet. Daarbij richt Bruzz zich met zijn slogan "You Are The City" tot iedereen die gebruik maakt van de hoofdstad. Het nieuwe format "Big City" is de blikvanger van het merk. Daar staan de vragen van alle kijkers, lezers en luisteraars centraal.

"Met de Big City kunnen al onze volgers nu ook participeren. Tegelijkertijd kunnen we onze kritische kant, maar ook onze passie en bevlogenheid voor de stad Brussel laten zien", aldus Marc Michils.