"Chewbacca-vrouw" hoeft masker dan toch niet te delen

De internethint van Candace Payne heeft (weinig verrassend) tot een marketingstunt geleid. De vrouw verzamelde recent een recordaantal kijkers voor een Facebook Live waarin ze een masker van Chewbacca uittest. De winkel waar ze het gadget kocht, overlaadt haar en haar gezin nu met geschenken.

Meer dan 127 miljoen mensen hebben het intussen bekeken: het filmpje dat Candace Payne uit Texas in de VS enkele dagen geleden op Facebook plaatste en waarin ze onophoudelijk lachend een masker van Chewbacca uittest, een figuur uit "Star Wars". Nooit eerder haalde een zogenoemde Facebook Live zoveel kijkers.

Het succes van het filmpje is ook Kohl's niet ontgaan, de winkelketen waar Payne het masker kocht. Een vertegenwoordiger zag zijn kans voor een marketingstunt schoon en heeft haar en haar gezin een bezoekje gebracht met een karrenvracht aan geschenken in het thema van "Star Wars".

Hoewel het eigenlijke masker sinds het succes van het filmpje van Payne overal is uitverkocht, wist hij toch nog enkele exemplaren te bemachtigen om haar cadeau te doen. In het filmpje laat ze immers weten dat ze niet van plan is het masker aan haar kinderen af te staan. Delen moet ze nu dus niet meer.

"Vandaag was een wervelwind", schrijft Payne op Facebook over het succes van haar filmpje. "Ik ben dankbaar voor elk lief woord en elke commentaar. Ik had nooit gedacht dat mijn "eenvoudige vreugde" meer kijkers zou opleveren dan het aantal volgers dat Mark Zuckerberg heeft. Maf! Vind jouw "eenvoudige vreugde". It's all love".

Het filmpje waarmee alles is begonnen:

lees ook