Tomorrowland lokt online opnieuw een miljoenenpubliek

Tomorrowland heeft ook dit jaar ook online sterk gescoord. 4,2 miljoen unieke bezoekers hebben het populaire dancefestival via de livestreams gevolgd. Bovendien bereikte het festival 175 miljoen mensen via sociale media.
Sven Michiels - Photography
(archieffoto)

Tomorrowland zet al jaren in op sociale media en livestreams tijdens het festival, onder meer omdat elk jaar meer dan een miljoen mensen een ticket proberen te bemachtigen terwijl de maximumcapaciteit van het terrein van De Schorre in Boom 'slechts' 180.000 bezoekers is. De interesse voor het festival is bovendien erg internationaal.

Dit jaar kon je op de website van het festival en met de Tomorrowland-app volgen wat er aan zes van de zestien podia gebeurde, via een livestream die vier verschillende feeds tegelijkertijd toonde. In totaal werden die streams 13,7 miljoen keer bekeken. Voor het eerst kon ook de Chinese danceliefhebber meegenieten en dat leverde meteen 1,8 miljoen kijkers op.

De populariteit van Tomorrowland op sociale media neemt eveneens nog steeds toe. De Facebookpagina telt sinds de meest recente editie 600.000 extra volgers, wat het totaal op ruim 9 miljoen Facebookvrienden brengt. Op Twitter kwamen er 40.000 volgers bij en er werden tijdens het festival 280.000 tweets met de hashtag "Tomorrowland" verstuurd. Instagram leverde dan weer 100.000 nieuwe volgers op.