MTV lanceert wereldwijde coverwedstrijd voor jong talent

Muziekzender MTV International biedt met een wereldwijde coverwedstrijd een nieuwe springplank aan muzikaal talent. Het concept van "Cover of the month" is simpel: wie de beste coverversie maakt van een opgelegd nummer, ziet zijn YouTubeclip uitgezonden op MTV.
Ook de Canadese popster Justin Bieber raakte bekend via muziekfilmpjes op YouTube

"Cover of the month" wordt naast de VS gelanceerd in ruim 120 landen. Met deze wedstrijd gaat MTV International op zoek naar een opvolger voor YouTubeontdekkingen als Justin Bieber en Shawn Mendes. Bedoeling is dat deelnemers aan de MTV-wedstrijd hun beste, persoonlijke versie van een opgelegd nummer op YouTube delen met de wereld. Elke maand wordt een ander lied genomineerd.

Het eerste nummer waarop gegadigden hun muzikaal talent mogen loslaten is radiohit "I took a pill in Ibiza" van Mike Posner. "Elk initiatief dat creativiteit en zelfexpressie aanmoedigt: daar ben ik fan van. Daarom daag ik iedereen uit om zijn eigen versie van mijn nummer in te sturen", laat Posner weten. "Ik kan niet wachten om te zien wat jullie ervan maken."

Wie Posners nummer volgens hem het best in een ander jasje heeft gestoken, wint zendtijd op MTV. De YouTubevideo zal bovendien door niemand minder dan Posner zelf worden aangekondigd.

"We willen de huidige generatie hits op deze manier in de bloemetjes zetten, op een unieke manier. We stellen ons platform open voor ons publiek, en hun ongelofelijke talenten", aldus Bruce Gillmer, MTV-baas in "Billboard". MTV International drukt muzikanten bovendien op het hart om vooral regionale invloeden te durven gebruiken in hun cover.

Praktische informatie over de MTV-wedstrijd vind je vanaf 28 augustus op deze website.