Unizo "doet voort" en stelt nieuw logo voor

De ondernemers en ondernemersorganisatie Unizo "doen voort", ongeacht wat er rondom hen gebeurt. Dat hebben Unizo-voorzitter Karl Verlinden en Unizo-topman Karel Van Eetvelt benadrukt als thema van de startreceptie van de organisatie. Daar werd ook het nieuwe logo uit de doeken gedaan en werd een preview gegeven van de actie #wijdoenvoort, een reeks filmpjes die toont "hoe de wereld er zou uitzien, mochten ondernemers niet altijd maar voortdoen".

Net als vorig jaar had de Unizo-topman lovende woorden voor de regering. De lastenverlaging zorgt volgens Van Eetvelt voor extra jobs. "Dat is bewezen. De curve van de jobcreatie in de private sector is voor het eerst in jaren van negatief naar positief gedraaid. Meer dan 30.000 extra jobs, trouwens vooral voor 50-plussers, in tegenstelling tot de indruk die sommige instellingen gisteren nog probeerden te creëren."

Toch hamert de topman erop dat de loonkosteninspanning volgehouden wordt. "De maatregelen voorzien voor de periode 2017-2020 zijn zeer goed, maar we moeten er alles aan doen om in de toekomst nieuwe ontsporingen te vermijden. Een duidelijke ontegensprekelijke aangepaste wet op het concurrentievermogen is hiervoor een conditio sine qua non."

"En om echt de turbo aan te zetten", aldus Van Eetvelt in een verwijzing naar de Septemberverklaring van Vlaams minister-president Geert Bourgeois, "moet er ook echt werk worden gemaakt van de competentiekloof tussen vraag en aanbod op de arbeidsmarkt."

Unizo dringt ook aan op een aangepaste vennootschapsbelasting om een gelijk speelveld te krijgen voor alle ondernemers.

Meest gelezen