De pop die Dion niet zint

"We zijn opgelicht", zo reageert het management van Céline Dion op een pop die verschenen is naar het beeld en de gelijkenis van de Canadese Diva.

Gisteren verscheen op het Instagram-profiel van het Italiaanse bedrijf Magia 2000 (dat nog Barbiepoppen heeft gemaakt voor Matel) een foto van Céline Dion die trots poseert met een pop die als twee druppels water op de zangeres lijkt.

Het begeleidende commentaar bij de foto: "Het is een eer voor ons om eindelijk deze speciale pop te delen die gecreëerd is voor de enige, unieke en ongelooflijke Céline Dion." De pop was getooid in een exacte replica van een Armani-jurk die Dion zelf al verschillende keren heeft gedragen tijdens haar optredens in Las Vegas.

"Maar we zijn opgelicht", zegt manager Aldo Giampaolo aan de Canadese website La Presse. "De pop in kwestie is helemaal geen product dat gelanceerd is door ons, en is ook geen onafhankelijk product dat onze goedkeuring heeft gekregen."

"Gezicht doet Dion geen eer aan"

Hoe komt het dan dat Dion op Instagram ogenschijnlijk vrolijk stond te poseren met "haar" pop? "Een ontwerper van Armani had Céline ontmoet om een jurk uit te proberen", vertelt de manager van Dion. "Hij toonde haar de pop die door een vriend van hem was ontworpen, en vroeg een foto. Céline is lief en is ingegaan op die vraag. Als ik erbij was geweest, was er nooit sprake geweest van die foto."

Kennelijk heeft de ontwerper van het Italiaanse modehuis als tussenpersoon gediend voor de poppenfabrikant. Manager Giampaolo heeft naar eigen zeggen al de directie van Armani aan de lijn gehad. "Zij zijn net zo gegeneerd als wij", klinkt het.

Magia 2000 heeft intussen de foto al verwijderd van Instagram. Maar het kwaad is geschied, de foto van de pop circuleert op het internet. Fans van diva Dion vinden het op zijn zachtst gezegd geen geslaagde creatie.  "De jurk is tamelijk goed gelukt, maar het gezicht is een complete catastrofe en doet geen eer aan Céline", is de teneur.

lees ook