Meest recent

    De Warmste Week van Music For Life brengt recordbedrag van 7.802.913 euro op

    De Warmste Week van Music For Life heeft dit jaar 7.802.913 euro opgebracht. Dat is een record. Alles samen hebben de Vlamingen 6.195 acties georganiseerd voor 1.311 goede doelen. Dat is bijna het dubbele van vorig jaar.

    Met een slotshow is even voor 18 uur vanavond het doek gevallen over De Warmste Week van Music For Life. Een week lang hebben Linde Merckpoel, Bram Willems en Eva De Roo een week lang gekampeerd en plaatjes gedraaid in De Schorre in Boom ten voordele van het goede doel.

    Overal in Vlaanderen zetten duizenden vrijwilligers intussen acties op poten. Die hebben alles samen  7.802.913 euro opgebracht, een nieuw record. Vorig jaar eindigde de teller nog op 5.102.730 euro.

    (Lees voort onder video)

    Warmathons

    Vooral de Warmathons in de vijf Vlaamse provinciehoofdsteden en Brussel waren een groot succes. Liefst 36.571 mensen liepen mee. Zij zamelden zo 415.710 euro in. Alles samen zijn dit jaar 6.195 acties op poten gezet ten voordele van 1.311 goede doelen.

    Ook de Koekenbak van Ketnet was een groot succes. De VRT-jongerenzender riep klassen daarbij op koekjes te bakken voor een goed doel naar keuze. 2.217 klassen deden mee, wat neerkomt op 1 klas op 6 in Vlaanderen. 41.455 leerlingen hebben zich geregistreerd. Alle koekjes samen leverden 269.604 euro op.

    60.000 mensen hebben De Schorre in Boom een bezoek gebracht. Dat leverde vaak pakkende verhalen op, zoals vanmorgen nog toen Max en Alfons kwamen getuigen over hun broer Emiel die nauwelijks enkele weken geleden uit het leven is gestapt (zie video onder).

    "Het is een fantastische week geweest", zei Willems tijdens de slotshow. "Een week van lachen en van huilen. Het was een rollercoaster aan emoties die nooit stopte." "Het was een week met meer dan duizend goeie doelen", trad De Roo hem bij. "We kunnen het bijna niet geloven. Boom heeft gisteravond harder op zijn grondvesten gedreund dan tijdens Tomorrowland." "Bedankt voor jullie acties", zei Merckpoel. "Bedankt voor jullie steun en voor jullie muziek."

    Warmathons

    Vooral de Warmathons in de vijf Vlaamse provinciehoofdsteden en Brussel waren een groot succes. Liefst 36.571 mensen liepen mee. Zij zamelden zo 415.710 euro in. Alles samen zijn dit jaar 6.195 acties op poten gezet ten voordele van 1.311 goede doelen.

    Ook de Koekenbak van Ketnet was een groot succes. De VRT-jongerenzender riep klassen daarbij op koekjes te bakken voor een goed doel naar keuze. 2.217 klassen deden mee, wat neerkomt op 1 klas op 6 in Vlaanderen. 41.455 leerlingen hebben zich geregistreerd. Alle koekjes samen leverden 269.604 euro op.

    60.000 mensen hebben De Schorre in Boom een bezoek gebracht. Dat leverde vaak pakkende verhalen op, zoals vanmorgen nog toen Max en Alfons kwamen getuigen over hun broer Emiel die nauwelijks enkele weken geleden uit het leven is gestapt (zie video onder).

    "Het is een fantastische week geweest", zei Willems tijdens de slotshow. "Een week van lachen en van huilen. Het was een rollercoaster aan emoties die nooit stopte." "Het was een week met meer dan duizend goeie doelen", trad De Roo hem bij. "We kunnen het bijna niet geloven. Boom heeft gisteravond harder op zijn grondvesten gedreund dan tijdens Tomorrowland." "Bedankt voor jullie acties", zei Merckpoel. "Bedankt voor jullie steun en voor jullie muziek."

    (Lees voort onder video)

    Koning Boudewijnstichting

    De Koning Boudewijnstichting waakt over de verdeling van alle ingezamelde geld en zal het aan de goede doelen overmaken. De organisatie verwacht de komende dagen trouwens nog meer stortingen van acties die pas vandaag of gisteren zijn afgesloten.

    Meer dan de helft van alle Vlamingen heeft De Warmste Week van Music For Life op de radio beluisterd. Meer dan zestig procent van de Vlamingen keek ook op tv. Ook online leefde het evenement enorm. Zo lokte de website van Studio Brussel elke dag gemiddeld 4.5 keer meer bezoekers dan normaal. Via Facebook bereikte De Warmste Week van Music For Life de voorbije zeven dagen ruim 1,2 miljoen mensen per dag.

    Volgend jaar organiseert de VRT een nieuwe editie van Music For Life. Die zal niet meer plaatsvinden op De Schorre in Boom. Meer details ontbreken voorlopig.

    Koning Boudewijnstichting

    De Koning Boudewijnstichting waakt over de verdeling van alle ingezamelde geld en zal het aan de goede doelen overmaken. De organisatie verwacht de komende dagen trouwens nog meer stortingen van acties die pas vandaag of gisteren zijn afgesloten.

    Meer dan de helft van alle Vlamingen heeft De Warmste Week van Music For Life op de radio beluisterd. Meer dan zestig procent van de Vlamingen keek ook op tv. Ook online leefde het evenement enorm. Zo lokte de website van Studio Brussel elke dag gemiddeld 4.5 keer meer bezoekers dan normaal. Via Facebook bereikte De Warmste Week van Music For Life de voorbije zeven dagen ruim 1,2 miljoen mensen per dag.

    Volgend jaar organiseert de VRT een nieuwe editie van Music For Life. Die zal niet meer plaatsvinden op De Schorre in Boom. Meer details ontbreken voorlopig.