Meest recent

    Bijna 1 miljoen mensen keken op Eén en VTM naar kerstboodschap koning Filip

    Iets meer dan 911.000 mensen hebben het voorbije weekend op de Vlaamse zenders gekeken naar de kerstboodschap van koning Filip. Dat melden Medialaan en de VRT. De koning gaf zaterdag in zijn kerst- en nieuwsjaarstoespraak een boodschap van hoop mee en pleitte voor "een warme maatschappij".

    De kerstboodschap werd op Eén en VTM uitgezonden. De uitzending op de openbare omroep trok 605.750 kijkers (live kijkers en kijkers die het programma op de dag van de uitzending nog bekeken).

    Naar VTM keken op zaterdag 232.485 mensen, goed voor een marktaandeel van 29,32 procent op de doelgroep Verantwoordelijken Voor Aankoop (VVA) 18-54-jarigen. Een dag later, op kerstdag, keken nog eens 73.000 mensen, goed voor een marktaandeel van 15,8 procent op de doelgroep VVA 18-54.