Meest recent

    Neckermann opent 15 nieuwe kantoren, rekent op 30 extra jobs

    Neckermann breidt zijn kantorennetwerk in de komende drie jaar uit van 85 naar 100 winkels. Dat heeft de touroperator donderdag bekendgemaakt op het vakantiesalon in Brussel. Door de miljoeneninvestering zullen er bij Neckermann ook een dertigtal jobs bijkomen.

    Een vliegtuig van Neckermann met het "gouden hart"-logo.

    "Door extra vakantiewinkels te openen, willen we het verschil maken voor de klant", zegt Jan Dekeyser, de ceo van Thomas Cook België en Neckermann. "Twee derde van onze klanten boekt zijn reis nog in een kantoor omdat ze daar op de juiste manier worden geholpen. We merken ook dat de tevredenheid van klanten die in een winkel boekten, hoger ligt dan van mensen die hun reis online kochten."

    Het interieur van de bestaande winkels zal daarnaast in ijltempo worden omgebouwd. "Er komt een nieuw winkelconcept waar we een jaar aan hebben gewerkt. Het houdt onder meer in dat klanten worden ontvangen in een lounge met een drankje en de beelden op de schermen in de achtergrond passen zich aan aan het gesprek", zegt Dekeyser. "Per week zullen we twee van onze winkels onder handen nemen."

    Neckermann krijgt ook een nieuw logo: het neemt het "gouden hart" over van de Thomas Cook Groep, waartoe de touroperator behoort. Van een integratie op termijn is echter geen sprake. "Neckermann en Thomas Cook zijn twee sterke merken in België, met elk een eigen doelpubliek. De merkbekendheid van Neckermann bedraagt 92 procent. Het zou dus dom zijn om de naam te veranderen", zegt Dekeyser.