Meest recent

    "Hotel Römantiek": tweede seizoen en buitenlandse interesse

    Het hartverwarmende "Hotel Römantiek", waarin zestigplussers (opnieuw) op zoek gaan naar de liefde van hun leven, krijgt een tweede seizoen. En ook uit het buitenland is de interesse in het programma groot.

    "Hotel Römantiek" neemt onder het motto 't is nooit te laat voor de liefde van je leven single zestigplussers mee op reis naar Zwitserland in de hoop dat ze er de liefde van hun leven vinden. En het concept blijkt aan te slaan: gemiddeld lokt het programma wekelijks 609.013 kijkers en heeft het een marktaandeel van 22,3 procent.

    Het programma, gemaakt door Woestijnvis voor Vier, krijgt dan ook een vervolg op de zender. Het tweede seizoen zou dit jaar nog worden gedraaid.

    Maar ook in het buitenland wekt "Hotel Römantiek" interesse. Volgens SBS zijn publieke en commerciële zenders in het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Frankrijk, Spanje, Zweden, Denemarken en Duitsland geïnteresseerd om het programma lokaal te maken. Ook de Verenigde Staten hebben een optie genomen. "De zenders hebben concrete interesse en hebben een optie genomen om het programma te maken voor hun land", klinkt het.