Meest recent

    Batterij van elektrische fiets veroorzaakt brand in Assebroek

    In de Edward de Denestraat in Assebroek bij Brugge is vanmorgen brand uitgebroken in een flatgebouw. Een vijftigtal bewoners zijn geëvacueerd. De oorzaak was een batterij van een elektrische fiets, die in brand was gevlogen tijdens het opladen.

    Iets voor acht uur deze morgen ontstond het vuur op het gelijkvloers toen een batterij van een elektrische fiets tijdens het opladen vuur vatte. De vlammen en rook verspreidden zich snel in het appartement, waardoor een 50-tal bewoners uit het gebouw moesten geëvacueerd worden. 

    De flat waar de brand ontstond is volledig uitgebrand. De brandweer kon wel voorkomen dat het vuur zich verspreidde naar andere flats.