Meest recent

    Belgisch jongetje van 8 verdronken in jacuzzi in Costa Rica

    In Costa Rica is eergisteren een achtjarig Belgisch jongetje verdronken, nadat hij met zijn hand klem was geraakt in het filtersysteem van een jacuzzi. Dat verklaart zijn vader.

    De lokale krant La Nación berichtte gisteren dat het kind verdronken was in het zwembad van het hotel in La Fortuna, Alajuela. Maar zijn vader verduidelijkt nu dat het tragische voorval in de jacuzzi is gebeurd.

    De hand van het kind werd opgezogen in de opening van het filtersysteem, waar geen veiligheidsklep op zat. Met de hulp van andere vakantiegangers konden zijn ouders de jongen uit het water halen. Een Nederlands koppel, waarvan de vrouw arts is, probeerde de jongen nog te reanimeren, maar dat lukte niet.

    De vader spreekt de hypothese van La Nación tegen, dat voedsel de luchtwegen van zijn kind verstopt zou hebben en dat hij daardoor het bewustzijn had verloren vooraleer hij verdronk. Een autopsie moet de exacte omstandigheden van het overlijden uitwijzen.