Meest recent

    Walmart excuseert zich na "begin het schooljaar als een held... met wapens"

    In de VS is supermarktketen Walmart onder vuur komen te liggen. De keten maakt volop reclame voor het nieuwe schooljaar onder het motto "own the school year like a hero" (begin het schooljaar als een held) en plaatste die tekst bij een vitrinekast met wapens. Walmart heeft de tekst alvast verwijderd en zijn excuses aangeboden.

    De vitrinekast met tekst stond in een vestiging van de keten. Een foto op Twitter deed al snel de ronde. De kritieken waren niet mals. Walmart reageerde ook via sociale media met "we snappen het" én de keten noemde de combinatie zelf "afschuwelijk". "We zijn hier niet blij mee en we zijn aan het onderzoeken welke vestiging van ons hier verantwoordelijk voor is, zodat we de tekst kunnen verwijderen van de wapenkast", stelt de woordvoerder op zender CNN.

    De terug naar school-campagne startte midden juli. De slogan was helemaal niet voorzien om bij de wapens te plaatsen. Walmart zoekt naarstig naar de initiatiefnemer. De supermarkt heeft meer dan 4.000 vestigingen in de VS en is een van de grootste wapenverkopers.

    Het is niet de eerste keer dat Walmart in de pers komt met ongelukkig gekozen marketingstrategieën. In september stapelde een winkel in Panama City Beach dozen frisdrank die het World Trade Center (WCT) moesten voorstellen, ter nagedachtenis van de aanslag op de Twin Towers op 11 september 2001.