Belga

Parket opent onderzoek naar omstreden reclamecampagne "Rich Meet Beautiful"

Het parket heeft een onderzoek geopend naar de reclamecampagne "Rich Meet Beautiful", die de voorbije dagen ophef veroorzaakte. "Er werd gisteren een proces-verbaal opgesteld voor feiten van "aanzetten tot ontucht door een meerderjarige op een openbare plaats", laat het parket weten.

De Noorse website "Rich Meet Beautiful" voert campagne om studentes te koppelen aan rijke mannen - de zogenoemde "sugar daddies". De recelamecampagne lokte de voorbije dagen hevig protest uit en werd in verschillende steden al verboden. 

Gisteren had de burgemeester van Brussel Philippe Close (PS) getweet dat de politie een wagen van de campagne onderschept had. Het parket heeft nu meer uitleg gegeven. "Er werd gisteren een proces-verbaal opgesteld voor feiten van aanzetten tot ontucht door een meerderjarige op een openbare plaats", vertelt Ine Van Wymersch, woordvoerder van het Brussels parket. In het kader van dit opsporingsonderzoek heeft de politie de auto en aanhangwagen met het reclamepaneel opgespoord. De affiche werd in beslag genomen en de speurders gaan na of de reclamecampagne een strafrechtelijke inbreuk is. Het onderzoek focust zich nu vooral op wie er precies verantwoordelijk is voor de reclamecampagne.