Meest recent

    "Jongens, 't is een dipsaus. 't Is maar een dipsaus"

    "Much ado about nothing", zullen velen denken. Maar afgelopen weekend was een speciaal door McDonald’s aangeboden dipsausje de reden voor veel frustratie in de VS. De hamburgerketen had immers beloofd om zijn cliënteel opnieuw te laten genieten van "de exclusieve szechuansaus", bekend ter promotie van de film "Mulan" in 1998 en in april opnieuw onder de aandacht gebracht door de animatiereeks "Rick and Morty". Maar het aanbod was zo beperkt dat vele klanten radeloos achterbleven, vaak in een wachtende rij.

    Het was volgend fragment uit "Rick and Morty", uitgezonden in april, dat de interesse voor de dipsaus opnieuw aanwakkerde:

    McDonald's sprong uiteindelijk op de kar en beloofde op 7 oktober de saus even terug aan zijn klanten aan te bieden. "Maar die saus zal niet lang beschikbaar zijn en slechts in een gelimiteerde hoeveelheid. En het zal snel gaan. Eén dag en niet langer", werd in een persmededeling verduidelijkt. Maar het aanbod bleek uiteindelijk wel erg minimaal, met duizenden ontgoochelde fans van de dipsaus en massaal veel boze reacties op sociale media:

    McDonald's heeft zich intussen verontschuldigd. Toch willen sommigen het daar niet bij laten en werd op het populaire discussieplatform Reddit opgeroepen tot het neerleggen van een officiële klacht naar aanleiding van de promotiestunt:

    Wat dan weer leidde tot reacties als: