Meest recent

    Miljoenenverlies bij NMBS door stopgezet ticketsysteem 

    De NMBS heeft de ontwikkeling van eengemaakte software voor alle soorten ticketverkoop stopgezet omdat het nieuwe systeem niet goed werkt. Volgens de kranten De Tijd en l'Echo zouden de spoorwegen 30 miljoen euro in het project gestoken hebben.

    De NMBS verliest miljoenen euro's door een ticketproject stop te zetten omdat het niet goed werkt. Dat schrijven de kranten De Tijd en l'Echo vandaag. Volgens hun bronnen zou er sinds 2012 liefst 30 miljoen euro in het NDS (New Distribution System)-project gestoken zijn.

    NMBS-topvrouw Sophie Dutordoir bevestigt dat het NDS-project  stopgezet wordt. “We hebben nu drie kanalen voor de ticketverkoop: online, via de automaten en aan de loketten. Die drie kanalen draaien op drie verschillende informaticaplatformen. We hadden beslist daar een eengemaakt informaticasysteem van te maken, om het gebruik te vergemakkelijken. Maar na een studie hebben we nu gekozen voor een ander systeem dan datgene waaraan we werkten”, zegt ze in De Tijd.