Meest recent

    Copyright 2016 The Associated Press. All rights reserved. This material may not be published, broadcast, rewritten or redistribu

    The New York Times heeft 2,5 miljoen onlineabonnees in het vizier

    The New York Times kan sinds kort op net geen 2,5 miljoen onlineabonnees rekenen. Dat blijkt uit kwartaalcijfers van de befaamde Amerikaanse krant. De inkomsten uit onlinereclame zijn met 11 procent gestegen.

    2.487.000: zoveel onlineabonnees had The New York Times eind september, zo blijkt uit cijfers van het derde kwartaal die de krant vandaag heeft bekendgemaakt.

    Dat betekent dat in juli, augustus en september 154.000 mensen een onlineabonnement op The New York Times zijn aangegaan. Dit cijfer ligt fors hoger dan de 114.000 nieuwe onlineabonnees die de krant in het tweede kwartaal wist aan te trekken, maar ligt dan weer een heel stuk onder de 348.000 nieuwe onlineabonnementen van het eerste kwartaal.

    Sinds begin dit jaar zag The New York Times zijn onlineabonnees met liefst 59 procent stijgen. De verkiezing van Donald Trump tot president van de VS heeft daar veel mee te maken. Hij haalt geregeld uit naar de krant die hij steevast als "fake news" wegzet, maar dat lijkt de verkoopscijfers alleen maar ten goede te komen.

    (Online)reclame

    In het derde kwartaal zijn de inkomsten uit onlinereclame met 11 procent toegenomen voor The New York Times. Daar staat tegenover dat de inkomsten uit reclame van de papieren editie in dit kwartaal met 20,1 procent daalden.

    Het omzetcijfer is in het derde kwartaal met 6,1 procent gestegen tot 385,6 miljoen dollar (332 miljoen euro). De inkomsten uit abonnementen zijn met 13,6 procent toegenomen, die uit reclame als geheel zijn met 9 procent gedaald.

    De krant verwacht dat de inkomsten uit reclame als geheel in het vierde kwartaal met nog eens 10 procent zullen dalen en dat die uit abonnementen met een bijkomende 10 procent zullen stijgen.