Meest recent

    Appartement in Waregem onbewoonbaar na brand

    In Waregem is de eerste verdieping van een appartement langs de Westerlaan voorlopig onbewoonbaar als gevolg van een brand die maandagavond uitbrak.  

    Oorzaak was een matras die op brandende lichten was gevallen en op die manier was beginnen smeulen. Wellicht had de hond des huizes de matras doen omvallen. De bewoner was op dat moment niet thuis. De smeulende matras zorgde vooral voor rook in het bewuste appartement maar ook in de gemeenschappelijke gang. Drie buren uit het appartementsgebouw moesten een tijdlang hun onderkomen verlaten. Zij konden na een uur terugkeren. De brandweer had de brand snel onder controle. Het getroffen appartement liep vooral rook- en roetschade op. Er raakte niemand gewond. De hond en de poes van de bewoner overleefden ook het hachelijke avontuur.