Laurie Dieffembacq

Heineken gaat Mort Subite wereldwijd verkopen

Biergigant Heineken promoveert Mort Subite tot een internationaal merk. Dat betekent dat de geuzebrouwer uit Kobbegem overal ter wereld gepromoot zal worden, zo schrijft De Tijd.

Mort Subite is eigendom van brouwer Alken-Maes, op zijn beurt een onderdeel van biergigant Heineken. Die laatste heeft nu de beslissing genomen om de kriek-, lambiek- en geuzebieren van Mort Subite wereldwijd te gaan promoten, zoals het dat ook doet met bijvoorbeeld Affligem en Desperados.  

Mort Subite is nu al te koop in 12 landen. Het is de bedoeling dat aantal stelselmatig uit te breiden in de komende jaren. Er wordt onder meer gekeken in de richting van Azië en de VS. "We rekenen op een verdubbeling van de verkoop van Mort Subite tegen 2022", zegt Jan Bosselaers van Alken-Maes in De Tijd.

De combinatie van een laag alcoholgehalte en een uitgesproken smaak zou de grote troef zijn van  Mort Subite. "Zulke bieren doen het momenteel erg goed in de internationale bierwereld. Dat is ook een van de redenen waarom Heineken deze stap zet."