Meest recent

    ImageGlobe

    Bewoner overleden bij brand in rusthuis te Verviers

    In het rusthuis Saint-Joseph te Verviers is donderdagavond een bewoner overleden door een brand in zijn kamer.

    Volgens de eerste informatie zou de brand ontstaan zijn omdat de bewoner in kwestie in zijn kamer aan het roken was. Toen het brandalarm afging, heeft het personeel geprobeerd om de vlammen te doven, maar zonder resultaat. Toen de brandweer vervolgens ter plaatse kwam, was het vuur gauw onder controle. Helaas te laat voor de rokende rusthuisbewoner.

    Een deel van de bewoners moesten hun kamers tijdelijk verlaten om de brandweer toe te laten te verifiëren of er geen rook of CO meer aanwezig was. Tot dan werden de bewoners in de refter opgevangen.