Dag 3: Proximus-helpdesk wordt overspoeld door bellers

Verschillende klanten van Proximus ondervonden ook vanmorgen nog altijd problemen met hun internetverbinding en tv-signaal. Volgens Proximus gaat het niet meer om een algemeen probleem en worden mensen individueel verder geholpen via de helpdesk. Intussen kampt de helpdesk van de operator met een achterstand, na de vele klachten van de voorbije dagen.

Maandagavond was voor heel wat Proximus-klanten zenuwslopend. De hinder met hun internetverbinding én televisiesignaal begon vanaf 20 uur. Een paar uur later waren de grootste problemen opgelost, maar in de loop van dinsdag kwamen er al snel weer berichten binnen dat veel mensen nog steeds geen tv en/of internet hadden. Sommigen beginnen nu al aan een derde dag met mankerende toestellen.

Proximus laat weten dat er geen algemeen probleem meer is, maar dat individuele klanten inderdaad nog hinder kunnen ondervinden: "Zij worden verder geholpen via de kanalen op de sociale media en de telefonische helpdesk, waar het momenteel bijzonder druk is. Vaak is een herstart van de modem en de decoder al voldoende om het probleem op te lossen", klinkt het.

Proximus vraagt begrip voor de drukte bij de helpdesk: "Sinds gisteren adviseren we klanten die nog problemen hebben, om hun modem of decoder herop te starten. Dan is het meestal opgelost", zegt Proximus-woordvoerder Jan Margot. "Sommige klanten weten dat niet. Als enkele honderden van hen naar de callcenters bellen, is het daar al snel druk. We zitten zo met een achterstand waardoor er nog wachttijden zijn."

Gisteren liet Proximus nog weten dat er een compensatie komt voor de technische problemen, die veroorzaakt zouden zijn door een stroomstoring in een datacenter. Klanten zullen twee weken gratis toegang krijgen tot betaalkanalen.