Hadrien van Steenbergh

Brussels Airlines krijgt tweedehandstoestellen 

Tot 2022 zal er elk jaar een extra vliegtuig voor het Europese netwerk worden toegevoegd aan vloot van Brussels Airlines. Het gaat niet om nieuwe toestellen, maar om "tweedehandsvliegtuigen". Lufthansa Group krijgt komende jaren 100 fabrieksnieuwe vliegtuigen geleverd van het type Airbus 320 Neo.

Lufthansa Group is het koepelbedrijf boven Brussels Airlines, Lufthansa, Swiss, Austrian Airlines en Eurowings. Om de Europese vloot van de verschillende maatschappijen te versterken komen er tot 2025 maar liefst honderd nieuwe vliegtuigen bij van het type Airbus 320 Neo.

Lufthansa Group maakt vandaag in een persbericht bekend dat elk vliegtuig dat de groep voortaan bestelt bij Airbus op dezelfde manier moet worden ingericht. Zo kunnen vliegtuigen makkelijker worden uitgewisseld tussen de verschillende maatschappijen van Lufthansa Group.

Ook voor Brussels Airlines komt er een vlootuitbreiding. Tot 2022 komt er elk jaar een extra Airbus 320 bij. Het gaat dus om vier extra vliegtuigen in totaal. Helaas voor Brussels Airlines gaat het niet om de fabrieksnieuwe toestellen die Lufthansa Group besteld heeft, maar om tweedehandstoestellen.

De Airbus 320 gebruikt Brussels Airlines op het Europese netwerk. Eerder kondigde de maatschappij al aan acht extra grote vliegtuigen te krijgen voor langeafstandsvluchten. Het gaat om het type Airbus 330. Die vliegtuigen dienen echter enkel en alleen om oude vliegtuigen te vervangen. De langeafstandsvloot van Brussels Airlines zal voorlopig dus niet groeien.