CO bedwelmt gezin van vier in Tervuren

In Tervuren, in Vlaams-Brabant, zijn gisteravond vier leden van een gezin bedwelmd door CO. Oorzaak was een slecht werkende gaskachel.

De brandweer van Overijse had een oproep gekregen voor een kind dat gevallen was. Maar toen ze de woning binnen gingen, roken de ambulanciers meteen dat er iets fout zat.

De aanwezigen waren bedwelmd door CO, oftewel koolstofmonoxide. De brandweer besliste om het hele gezin - vader, moeder en twee kinderen - naar het ziekenhuis te brengen. Maar niemand was in levensgevaar.

Oorzaak van de CO-intoxicatie was een slecht werkende gaskachel. Wie ook zo'n kachel heeft, moet z'n woning genoeg verluchten en de kachel jaarlijks laten onderhouden. (Foto: Arisco NV)