BELGA/VERGULT

Aldi investeert in nieuw winkelconcept en creëert 450 extra jobs

Winkelketen Aldi investeert 350 miljoen euro in een nieuw winkelconcept en creëert op die manier 450 extra jobs. Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt in Diegem, waar morgen de eerste nieuwe winkel wordt geopend.

Alle 450 Aldi-winkels in ons land zullen vernieuwd worden. De komende 18 maanden worden 7 winkels per week omgevormd.  Het gaat om de grootste investering ooit voor de Duitse keten in ons land.

Wat houdt het nieuwe winkelconcept precies in? Aldi wil de winkelomgeving aangenamer maken en meer inzetten op verse producten en "convenience" (bijvoorbeeld bereide gerechten en slaatjes). De keten heeft het over "een uitgebreide broodafdeling, een heuse versmarkt, een nieuwe winkelindeling, bredere gangen, nieuw meubilair en heldere ledverlichting".

"Na een uitgebreide reeks testwinkels is Aldi België klaar om zijn nieuwe winkelconcept aan de klant te tonen’" zegt Wim Voet, Managing Director Operations van Aldi Holding. "En zij zullen aangenaam verrast zijn."

"Geen prijsverhoging"

"Een prijsverhoging komt er zeker niet", zegt Benjamin Vanagt, Business Unit Director Sales. "Eigen merken blijven de hoofdmoot van de winkel en worden aangevuld met de meest populaire A-merken."

De volledige innovatie zal zo’n 350 miljoen euro kosten. Een deel van die investering gaat naar immobiliën, een ander deel naar de creatie van 450 extra jobs. Aldi zal vooral winkelpersoneel aanwerven.

Ook elders in Europa hernieuwt Aldi zijn winkelpark. De groep trekt daar in totaal 5 miljard euro voor uit.