Brand vernielt garage van huis in Aarschot

Een korte, maar hevige brand heeft gisteravond de garage van een woning aan de Gijmelsesteenweg in Aarschot vernield. Niemand raakte gewond, maar de schade is groot.

Rond half negen ging de rookmelder in het huis af. Er was brand ontstaan in de garage. "Het gezin heeft meteen de brandweer gebeld, alle ramen en deuren gesloten en de de woning verlaten. Dat is de juiste procedure", vertelt luitenant Vanlinghen van de brandweerpost Aarschot. "Toen we aankwamen woedde de brand in volle hevigheid. De garage en de auto's die erin stonden konden we niet meer redden, maar de rest van het huis hebben we wel kunnen vrijwaren".

Stabiliteit

Het gezin heeft de nacht elders moeten doorbrengen, want in het huis was er teveel rook- en waterschade. Het dak van de garage is ook niet meer stabiel. De oorzaak van de brand ligt wellicht bij een technisch defect. Mogelijk is er iets fout gelopen bij het opladen van de batterij van één van de auto's.