NICOLAS MAETERLINCK

Argenta wil internetbankieren vandaag nog opstarten, mobiel bankieren zal pas voor donderdag zijn

Er zijn nog altijd problemen met het internetbankieren en de app bij Argenta. Een aantal klanten kan niet inloggen of geen overschrijvingen doen. De problemen waren ontstaan na het lange paasweekend, toen Argenta een update van zijn systemen had gedaan. Argenta verwacht in de loop van de avond internetbanking opnieuw mogelijk te maken. Mobiel bankieren zal ten vroegste morgen beschikbaar zijn.

"We hebben gezien dat het voornamelijk een infrastructuurprobleem was en daar is de hele nacht aan doorgewerkt", zegt Argenta-CEO Marc Lauwers aan VRT NWS. "We hebben een aantal ingrepen gedaan. We zien dat die toch wel enige impact hebben."

"In de loop van de ochtend geven wij nu prioriteit aan de opstart van de kantoren en van het betalingsverkeer. Als dat stabiel verloopt, verwachten we om in de loop van de dag het online bankieren daaraan toe te voegen."

"We erkennen dat we de impact onderschat hebben en willen ons daarvoor verontschuldigen bij onze klanten", schrijft Argenta ook in een persmededeling. "Belangrijk is om te melden dat klanten geld kunnen afhalen aan de ATM en betalen met de kaart in de winkel. De saldo's van alle rekeningen zijn bijgewerkt en correct. Dringende overschrijvingen kunnen verlopen via onze kantoren." 

Intussen bekijkt Argenta hoe klanten die schade hebben geleden, kunnen worden vergoed. "Als klanten bijvoorbeeld kunnen bewijzen dat ze bepaalde overschrijvingen niet hebben kunnen uitvoeren", meldt Argenta aan Belga.

De laatste stand van zaken kunt u raadplegen op de website van Argenta.