"Taboe" klaar om ook buiten Vlaanderen te scoren

"Taboe" het programma waarin Philippe Geubels de grenzen van humor over gevoelige thema's opzocht, krijgt veel belangstelling uit het buitenland.

Verschillende buitenlandse productiehuizen namen al een optie op "Taboe" van  het Vlaamse productiehuis Panenka. Bij ons wist "Taboe" met Philippe Geubels al potten te breken met wekelijks meer dan 1,5 miljoen kijkers. In het programma ging Geubels op zoek naar de grenzen van humor over gevoelige thema's. Dat concept is nu door 9 buitenlandse huizen in optie aangekocht nog voor het gepromoot werd op het MIPTV congres.

Met zo'n optie heeft een productiehuis voor een beperkte tijd het recht om "Taboe" in zijn eigen versie aan een zender in zijn land aan te bieden. Het programma van Panenka is zo onder andere al aangekocht in de VS, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Denemarken, Zweden, Noorwegen en Israël.

Pas vanochtend werd "Taboe" ter promotie gescreend op het MIPTV congres in Cannes. MIPTV is de globale televisie- en digitale contentmarkt voor alle genres, waar meer dan 10.500 industrieleiders uit het entertainment-veld naartoe komen. Daar is het programma geselecteerd als "Fresh TV format". De screening in Cannes zal de belangstelling voor het programma waarschijnlijk nog meer doen toenemen.