Video player inladen ...

Volkswagen broedt op aangepast logo

Volkswagen werkt aan een aangepaste versie van zijn logo om het tijdperk van de elektrische auto binnen te treden. Dat heeft de autoproducent op een persconferentie bekendgemaakt.

Het is 1 van de meest iconische logo's van de auto-industrie: het ronde embleem met een "V" bovenop een "W" van Volkswagen. Sinds de jaren 30 is het verschillende keren licht aangepast en binnenkort gebeurt dat opnieuw. Dat heeft het hoofd marketing Jochen Sengpiehl vandaag bekendgemaakt tijdens een persconferentie in Berlijn.

Hoe het nieuwe logo eruit zal zien en of het veel van het huidige zal verschillen, is niet duidelijk. Wel is bekend wanneer Volkswagen het zal voorstellen: in de loop van 2019 in de marge van een grootschalige campagne om een nieuwe reeks elektrische voertuigen in de verf te zetten.

Volgens Sengpiehl zal het nieuwe logo zowel werken op de neus van wagens als op de schermen van smartphones en tablets. Het is geleden van 2012 dat Volkswagen aan zijn logo prutste. Toen kreeg het een meer driedimensionele look.