Belga

CEO Peter Bossaert verlaat Medialaan "wegens verschil in toekomstvisie"

Peter Bossaert, de CEO van Medialaan, verlaat eind deze maand het bedrijf. Dat meldt Medialaan in een persbericht. Aan de basis van het vertrek ligt "een verschil in visie" tussen de groep en de CEO over de aanpak in de toekomst. "Dat is niet erg, want we gaan uit elkaar met het grootste wederzijdse respect", zegt Bossaert in het perbericht.

Medialaan is het bedrijf boven onder meer VTM, Qmusic en Mobile Vikings. Eerder dit jaar raakte bekend dat De Persgroep Publishing en Medialaan zouden samensmelten tot 1 bedrijf, een fusiegroep waarvan Bossaert CEO zou worden, maar dat gaat nu niet door. "Na 21 jaar verlaat ik Medialaan en De Persgroep met zoveel trots, met zoveel liefde voor dit bedrijf en bovenal voor het team, al dat geweldige talent", zegt Bossaert in een persbericht.

"Ik ben buitengewoon fier op alles wat we gerealiseerd hebben. De digitalisering heeft het medialandschap de voorbije jaren grondig hertekend. De fusie met De Persgroep Publishing was en is daarin de juiste strategische keuze."

Toch stapt Bossaert op wegens een verschil in toekomstvisie. "Ik zal dat nieuwe bedrijf uiteindelijk niet zelf leiden, omdat er een verschil is van visie tussen de groep en mezelf, over hoe we dit mooie toekomstverhaal moeten aanvliegen. Dat is niet erg, want we gaan uit elkaar met het grootste wederzijdse respect. En, hoe je het ook gaat aanpakken, de toekomst is verzekerd, de fundamenten liggen er.”

"Peter heeft eerst als algemeen directeur radio en later als CEO van Medialaan de marktpositie van ons bedrijf aanzienlijk versterkt en prachtige resultaten neergezet", zegt Christian Van Thillo, CEO van De Persgroep.

"We zijn hem erg dankbaar voor de jarenlange samenwerking. De krachtenbundeling van onze audiovisuele en uitgeefactiviteiten is van groot strategisch belang voor onze groep. Daarover zijn we unaniem enthousiast, maar over de manier waarop we hier invulling aan moeten geven deelden we niet dezelfde visie. Daarom scheiden onze wegen, maar dat doen we in de beste verstandhouding." 

De zoektocht naar een opvolger voor Bossaert wordt meteen opgestart. Erwin Deckers (CCO, Chief Content Officer) en Dirk Lodewyckx (CMO, Chief Marketing Officer) zullen het dagelijks beleid van Medialaan en de aansturing van het nieuwe eengemaakte mediabedrijf op zich nemen tot aan de benoeming van de nieuwe CEO. Bij De Persgroep Publishing blijft het dagelijks beleid ad interim in handen van Rudy Bertels (COO van De Persgroep).