Steeds meer klachten tegen autoverzekeraars

Vorig jaar kreeg de ombudsman van de verzekeringen 1.300 klachten van Belgen over hun autoverzekeraar. Grootste bron van frustratie is de lange procedure voor het afhandelen van een dossier, bijvoorbeeld de late uitbetaling van een vergoeding na een ongeval. Ook zijn er veel klachten over de opzeg van een verzekering. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.  

Vorig jaar kreeg de ombudsman van de verzekeringen ruim 6.200 klachten. Zowat een kwart daarvan ging over de autoverzekering. Steeds meer Belgen dienen een klacht in omdat ze vinden dat hun verzekeraar te lang wacht met de afhandeling van hun dossier. Het gaat dan bijvoorbeeld over de uitbetaling van een schadevergoeding na een ongeval.

Ook zijn veel Belgen ontevreden wanneer ze hun autoverzekering proberen op te zeggen. Vaak zou dat te lang duren of onduidelijk verlopen. Veel verzekerden hebben ook klachten over de berekening of inning van hun premie.

Het goede nieuws? Voor meer dan de helft van de klachten kon de ombudsman van de verzekering een oplossing vinden.