Zoon van Essentiel-oprichters (12) pakt uit met eigen T-shirtcollectie

Azar Eghtessadi, de 12-jarige zoon van de oprichters van het Antwerpse kledingmerk Essentiel, pakt uit met een eigen T-shirtcollectie. Azar heeft de volledige collectie zelf uitgetekend: van patroon tot merklogo.

 

Azar Eghtessadi, zoon van de bezielers van het Antwerpse kledingmerk Essentiel, stelt zijn eigen T-shirtcollectie voor. Azar is nog maar 12, maar mode zit in zijn bloed en dat talent deelt hij nu met de wereld. Vorig jaar volgde hij al een vijfdaagse stage in het Modemuseum, waar hij met een naaimachine leerde werken. Daar groeide ook het plan voor de eerste collectie van Azar-T.

Eigen creatie

Voor zijn collectie tekende Azar alles zelf: van het luipaardpatroon en het robot-embleem tot zijn merklogo. De helft van de opbrengst van de collectie gaat naar een goed doel. 10 procent van de opbrengst mag Azar investeren in zijn volgende collectie. Daar mag hij van zijn ouders wel pas aan beginnen als deze uitverkocht is.