Nainggolan niet geselecteerd, maar wat met stickerboeken en andere merchandising?

De Belgische Voetbalbond bekijkt vandaag hoe het verder moet met de merchandising rond de Rode Duivels, nu Radja Nainggolan niet geslecteerd is voor het WK in Rusland. Nainggolan staat immers al afgebeeld op onder meer stickers en affiches. Winkelketen Carrefour onderneemt alvast geen stappen. Frisdrankengigant Coca-Cola heeft goed gegokt.

Warenhuisketen Carrefour dat onder meer een stickerboek met Nainggolan op de cover verspreidt, is alvast niet van plan om iets aan te passen. "We kiezen ervoor een team voorop te stellen, Radja Nainggolan maakt deelt uit van dat team. Hij heeft ervoor gezorgd - samen met andere spelers - dat we gekwalificeerd zijn geraakt", legt Baptiste Van Outryve, woordvoerder van Carrefour, uit. Voor het stickerboek zijn de afbeeldingen gekozen geweest in de periode november-december-januari. Ruim op voorhand.

Nainggolan heeft ervoor gezorgd dat we gekwalificeerd zijn geraakt

Geen Radja Nainggolan op blikjes

Ook frisdrankengigant Coca-Cola springt altijd mee op de kar van het WK. Zo staan de Rode Duivels afgebeeld op de blikjes, maar Nainggolan niét.

"Toen de blikjes in druk gingen (november-december) mochten we maar 15 Duivels selecteren. Op dat moment is hij buiten de boot gevallen. Er gaan natuurlijk méér Duivels naar Rusland. Het is altijd gokken en deze keer hebben we goed gegokt. Het is geen exacte wetenschap. Twee jaar geleden hadden we een probleem met aanvoerder Vincent Kompany die niet kon spelen. Hij stond wel op onze blikjes", luidt het.

Deze keer hebben we goed gegokt

Alles weten over de niet-selectie van Nainggolan? Klik hier voor de Sporzaberichtgeving.