Video player inladen ...

Brand in nagelnieuw schoolgebouw in Puurs

In Puurs is gisteravond brand uitgebroken in de technische school van de scholengemeenschap Sjabi aan de Seinhuiskaai, in een gebouw dat pas vorige week was ingehuldigd. De brand ging gepaard met veel rook, maar er raakte niemand gewond.

Mensen die op danscursus waren in de turnzaal van de school merkten de brand op en waarschuwden de hulpdiensten. De brand was ontstaan in het elektriciteitslokaal.

In dat lokaal staan proefopstellingen van eindwerken van de leerlingen van de derde graad elektriciteit. Mogelijk is daaraan brand ontstaan. Het elektriciteitslokaal raakte zwaar beschadigd. Het is nog onduidelijk of de mechanica-afdeling van het gebouw ook veel rookschade heeft.

Het gebouw is pas vorige week ingehuldigd. Er is een stuk nieuwbouw en een stuk renovatie. De brand is een grote tegenslag net voor het einde van het schooljaar. Vandaag zal bekeken worden wat de verdere gevolgen zijn. In de school zitten ongeveer 230 leerlingen.

Video player inladen ...