Test-Aankoop bereikt akkoord met Groupon in Luierbox-zaak

Test-Aankoop heeft met kortingensite Groupon een akkoord bereikt rond het Luierbox-dossier. Honderden Belgen hadden in 2016 online een luierabonnement aangeschaft via Groupon, maar de levering bleef al snel achterwege. Ze krijgen nu een schadevergoeding van Groupon.

Luierbox.be of Pamperbox.be bood online een jaarbonnement luiers aan. Via Groupon kregen klanten 50 procent korting. Honderden Belgen sprongen op het aanbod, maar klanten kregen nauwelijks luiers te zien. Het bleek te gaan om oplichting. In februari vorig jaar werd een dertiger uit Herent aangehouden.

Groupon bood zelf een vergoeding aan voor zijn klanten. Zij kregen voor 300 euro winkelkrediet bij Groupon. Test-Aankoop vond dat de gedupeerden recht hadden op een vergoeding in cash en spande een rechtszaak aan.

Zover komt het dus niet, want Groupon en Test-Aankoop hebben een akkoord bereikt onder elkaar. De 1.269 gedupeerden krijgen nu 200 euro cash en 100 euro winkelkrediet. Groupon laat weten dat het deze overeenkomst niet ziet als een schuldbekentenis, maar wel als een commerciële tegemoetkoming.

De gedupeerden die rechtstreeks bij Luierbox.be hebben gekocht, kunnen geen aanspraak maken op deze vergoeding. Test-Aankoop raadt hen aan om zich aan te sluiten bij de strafzaak die loopt tegen de eigenaar van Luierbox.