Mediahuis neemt NV Thema Media over

De mediagroep Mediahuis heeft 100 procent van de aandelen van de NV Thema Media overgenomen. Deze NV is onderdeel van de Primetime Communication Group en sinds 2007 in Oost-Brabant en Limburg uitgever van een brede waaier aan producten in de gratis pers, zowel in display als huis-aan-huis en digitaal. Tot het portfolio behoren titels zoals Thema Nieuws, Leuven Actueel, Tienen Actueel, De Smaakgids, Thema Deluxe, Zin in het Leven...

Mediahuis is in Vlaanderen al actief met gratis publicaties als Rondom en Pas-Uit via zijn dochter Connect Noord. Door de overname van Thema Media wordt Mediahuis in Oost-Brabant afgetekend marktleider op het vlak van gratis regionale en lokale informatieverspreiding. Wouter Van Melkebeek, die aan de wieg stond van Thema Media en CEO is van de Primetime Communication Group, neemt het management van de fusie op zich. Dat meldt hij op de website van Leuven Actueel.

"Onze uitgeverij is in de loop van de voorbije 11 jaar sterk gegroeid en heeft zeker in Oost-Brabant een stevige positie opgebouwd", zegt Van Melkebeek. "Het is zo dat er in een zeer sterk veranderende mediamarkt vernieuwd en geïnvesteerd moet worden. Als kleine speler ontbreekt het mij echter aan slagkracht om deze veranderingen op eigen kracht ten volle uit te werken."

"Mediahuis heeft mij overtuigd om mee te stappen in de fusie van beide uitgeverijen. Hierdoor krijgen de adverteerders één sterke marktleider met verschillende sterke mediaproducten op de lokale en regionale mediamarkt."

Over de consequenties van de overname voor de betrokken media spreekt Van Melkebeek zich nog niet uit. "De kranten en magazines blijven bestaan zoals ze op dit moment bestaan tot het einde van dit jaar. In de komende maanden ga ik mij toeleggen op de producten en de acties voor 2019. We gaan naar een fusie die het beste van alle producten samenbrengt in bestaande en nieuwe producten. Het succesconcept achter Actueel, leuvenactueel.be en Thema Nieuws zal dus niet verdwijnen".