Faubourgwijk in Vilvoorde boos op Proximus om slechte gsmontvangst

De wijk Faubourg in Vilvoorde heeft het even gehad met telecomoperator Proximus. De telefoongesprekken via gsm verlopen bij heel wat bewoners sinds een tweetal maanden met horten en stoten en worden geregeld onderbroken. Volgens Proximus is een torenkraan op een werf de schuldige.

“Zowel buiten als binnen valt de lijn steevast weg”, klaagt bewoner Mark Leys . “Ik heb vaak maar één ‘blokje’ ontvangst op mijn startscherm. We hebben ook de indruk dat het stelselmatig verergert. De lijn is vaak onderbroken na 20 à 30 seconden. Mijn twee zonen zitten momenteel op vakantie in Kreta en Frankrijk. Zij weten intussen al dat ze op de vaste lijn moeten bellen.”

Ook bewoner Filip Eerdekens kan over de problematiek meepraten. “Eerst zeiden ze dat mijn SIM-kaart kapot was, maar toen die vervangen werd bleef probleem bestaan." Filip kocht zelfs een nieuwe gsm met een duurder abonnement, maar ook dat hielp niet. "Dit is nu al twee maanden aan de gang. Ik heb al urenlang aan de telefoon gehangen met de klantendienst. Ze kunnen niks doen, zeggen ze."

Proximus kent intussen de oorzaak van de problemen. Een torenkraan voor een bouwwerf staat blijkbaar in de weg van de zendmast”, zegt Proximus-woordvoerder Jan Margot. "De mensen zien dan wel de streepjes van de dekking op hun gsm, maar de kwaliteit is te slecht om te kunnen bellen of te surfen." Proximus heeft de zendmast nu uitgeschakeld. Andere masten in de buurt zorgen voor voldoende dekking van de wijk, aldus Proximus.