Callcenter verkeersboetes overbelast door verzending van half miljoen boetes

Het callcenter dat vragen over verkeersboetes beantwoordt, is overbelast. De medewerkers van de helpdesk krijgen normaal ongeveer 4.000 telefoons per dag. Maar de laatste weken kregen ze meer dan 7.000 oproepen per dag, waardoor de wachttijden tijdelijk oplopen tot 15 à 20 minuten. Dat komt omdat er begin deze maand meer dan een half miljoen verkeersboetes uitgestuurd zijn.

Het callcenter is overbelast omdat eerder deze maand een grote zending verkeersboetes plaatsgevonden heeft. "Tussen 1 augustus en 10 augustus zijn ongeveer 650.000 boetes uitgestuurd op een week tijd," zegt Edward Landtsheere van de FOD Justitie. "Normaal is dat meer gespreid."

"Om piekmomenten binnen het callcenter beter aan te kunnen, werden 21 bijkomende medewerkers aangeworven en zullen er volgende week maandag vijf nieuwe medewerkers starten met een opleiding. De zending van verkeersboetes zal in de toekomst beter gespreid zijn, zodat piekmomenten kunnen vermeden worden", zegt Landtsheere.

Het callcenter is bereikbaar op +32 (0)2 278 55 60. Ook op de website www.verkeersboetes.be kan u terecht met hun vragen.