Brits stel in hotel in Egyptische badstad Hurghada is aan E.coli overleden

De E.coli-bacterie is de oorzaak van het overlijden van een Brits stel dat op vakantie was in de Egyptische badplaats Hurghada. Dat stelt de Egyptische procureur-generaal, melden Britse media.

Het koppel was op reis met touroperator Thomas Cook toen ze ziek werden in het Steigenberger Aqua Magic Hotel in Hurghada. De man en vrouw stierven op 21 augustus. Vrijdag hebben de Egyptische autoriteiten hun lichamen vrijgeven.

In een officieel statement zegt de Egyptische procureur-generaal dat uit een lijkschouwing blijkt dat de E.coli-bacterie de doodsoorzaak is.

De touroperator liet vorige week al weten dat er een verhoogd niveau van de E.coli en Stafylokokken-bacteriën werden aangetroffen in het hotel. Thomas Cook liet ook een onderzoek voeren, waaruit bleek dat zowel het gehalte van koolstofmonoxide in de kamer van het stel en het niveau van chloor in het zwembad van het hotel normaal waren.