Nog geen terugbetaling ontvangen na staking van Brussels Airlines in mei? "Onze excuses, maar er is wat vertraging"  

Nog niet alle passagiers die in mei getroffen werden door de staking bij Brussels Airlines hebben hun geld al terug. "Dat is niet de service die we normaal bieden", reageert Brussels Airlines bij "De inspecteur" bij Radio 2. De luchtvaartmaatschappij verzekert tegelijk dat iedereen die een terugbetaling heeft gevraagd, zijn geld ook terugkrijgt.

Door de staking van de piloten op 14 en 16 mei bleven 557 vluchten aan de grond. Dat had gevolgen voor meer dan 60.000 passagiers. Een deel van die slachtoffers koos ervoor om hun ticket te laten terugbetalen. Maar niet alle passagiers hebben hun geld al teruggekregen. "Wij willen ons daarvoor verontschuldigen", zegt Maaike Andries van Brussels Airlines bij "De inspecteur" op Radio 2. "Dat is absoluut niet de service die we willen bieden."

"De oorzaak daarvan is dat 80 procent van die terugbetalingen manueel moeten gebeuren en voor zo'n groot aantal passagiers kruipt daar heel wat tijd in."

"Onze richttermijn is normaal veel korter," zegt Brussels Airlines, "maar dit is een uitzonderlijk geval, waardoor we die niet kunnen halen." Brussels Airlines verzekert dat iedereen die een terugbetaling heeft gevraagd, zijn geld ook terug krijgt.