Gratis sushi in Milaan? Dat kost dan 100.000 volgers op Instagram

In Milaan opent een nieuw sushirestaurant de deuren waar klanten gratis kunnen eten àls ze meer dan 100.000 volgers op Instagram hebben. Dat meldt AFP.

Een gratis maaltijd versieren in 2018? Daar komt Instagram aan te pas, al zeker in Milaan. In die stad in het noorden van Italië opent vanavond een nieuw sushirestaurant van de keten "This is not a shushi bar" de deuren en om dat in de verf te zetten, lanceren de eigenaars een opvallende actie op basis van de sociaalnetwerksite.

Wie minstens 100.000 volgers op Instagram heeft, krijgt haar of zijn maaltijd gratis. De klant moet dan wel een foto van de locatie of van de bereiding op haar of zijn profiel posten samen met de hashtag van het restaurant.

Klanten die minder "populair" zijn op Instagram, hoeven niet te treuren. In schijven van 1.000 tot 5.000 volgers, van 5.000 tot 10.000 volgers, van 10.000 tot 50.000 volgers en van 50.000 tot 100.000 volgers levert de aankoop van een maaltijd een of meerdere gratis maaltijden op.

"We zochten een idee om ons nieuwe restaurant te lanceren", vertelt eigenaar Matteo Pittarello aan AFP. "Plots beseften we dat het grootste deel van onze klanten Instagram gebruik en tot de generatie van de millennials behoort."

"Instagram zet een megafoon op mond-tot-mondreclame, maar nooit eerder heeft een restauranthouder in Italië het potentieel van de sociaalnetwerksite op deze manier gebruikt."